مشخصات کلی

نام نام خانوادگی:فاطمه شریعتی

نام درس:دست در دست دوست  

پایه تحصیلی: ششم

نام شهرستان: ایذه

مدرسه:هاجر

تعداد شاگردان:20

تاریخ اجرا :

سال تحصیل 98-97

مدت زمان:45دقیقه

عنوان درس

دست در دست دوست  

هدف کلی

آشنایی دانش آموزان با امام زمان (عج)

اهداف جزئی

1-آشنا شدن دانش آموزان مهربانی و عظمت امام زمان (عج)

2- آشنای فراگیران با شکوه و عظمت امام زمان (عج)

3- آشنای فراگیران با شهر امام رضا(ع)

4-آشنای فراگیران با سخن امام زمان (عج)

5-آشنای فراگیرا ودرک مفهوم ظهور

6- ایجاد علاقمندی در فراگیران نسبت به امام زمان(عج)

7- آشنای دانش  با علامه حلی

اهداف رفتاری

1-دانش آموزان سخن امام زمان را بیان کنند (شناختی)

2- دانش آموزان چگونگی جلب توجه امام زمان (عج)  بیان کنند.(شناختی)

3- دانش آموزان بگویند که علامه حلی برای زیارت مرقد کدام امام سفر کرد.  . (شناختی)

5-دانش آموزان نسبت به شخصیت امام زمان(عج) در زمینه مهربانی و الگو برداری و تقلید کنند در زندگی روز مره خود(رفتاری)

6-دانش آموزان نسبت به امام زمان (عج) از خود  علاقه نشان دهند.(عاطفی)

7- دانش آموزان نسبت به عهد های خود پایبند باشند و برای انجام آنها میل و رغبت نشان دهد(عاطفی)

8-دانش آموزان عهدهای امسال و سال گذشته خود را که با امام زمان (عج) بسته اند را عملی کنند(عاطفی)

مفاهیم کلیدی

امام زمان، علامه حلی، ظهور

رسانه های آموزشی ومواد آموزشی

کتاب  درسی، کتاب داستان، فیلم

روش تدریس

می توان از روش های قصه گویی، نمایشی، ایفای نقش  استفاده کرد 

رفتار ورودی

با روی خوش وارد شدن ،سلام و احوال پرسی،حضور وغیاب فراگیران

،توجه به حال روحی وجسمی دانش آموزان،بررسی وضعیت فیزیکی کلاس

،بررسی تکالیف و تمرین های درس گذشته،

ارزیابی ورودی

از ان جای که ارزیابی ورودی مرتبط با سنجش میزان

آگاهی و دانستنی های دانش آموزان از درس قبل می باشد

به اعنوان ارزیابی ورودی

 از چند پرسش مانند اینکه

امامت یعنی چه؟

امام چه کسی است؟

امام علی در باره دوستی با اهل بیت چه فرمودند؟

ارزیابی تشخیصی

با پرسیدن چند سوال میزان آگاهی دانش آموزان را از درس جدید

می سنجیم برای مثال:

بچه های عزیزکسی میداند که امام زمان چه کسی است ؟

 بچه ها میدانید امام زمان (عج)  چه موقع ظهور میکند؟

امام زمان (عج) براچه در عصر غیبت به سر میبرن؟

ایجاد انگیزه

نشان دادن یک فیلم  با موضوع روایت این اتفاق

خواند  متن به صورت قصه

ارائه درس

ارائه این درس می تواند به  چند صورت باشد:

خواندن از روی متن درسی برای بچه های در حالی که آنها در شرایط مناسب قرار دارند و صدای شما رسا باشد

نشان دادن فیلمی از این اتفاق به صورت نمایشی آن اتفاق

ایفا نقش توسط خود دانش آموزان از طریق حفظ کردن دیالوگ های متن درسی و رهبری معلم

ارزشیابی تکوینی

  پرسیدن چند سوال از دانش آموزان در حین ارائه درس برای مثال

علامه حلی با خود چه ذکری را زم زمه میکرد؟

علامه حلی قصد سفر به کجا را داشته ؟

علامه حلی با چه کسی روبه رو شد؟

جمع بندی

  انجام دادن تمرین های مرتبط با درس چه به صورت گروهی و چه به صورت فردی

ارزشیابی پایانی

         1- دانش آموزان بگویند که اما زمان امام چندم شیعیان هستند

2-دانش آموزان بگویند که علامه حلی چه کسی را دیدار کرده بود؟

3-دانش آموز سخن امام زمان را بیان کنند

4- دانش آموزان بگویند که علامه حلی برای زیارت مرقد کدام امام سفر کرد.

تعیین تکلیف

دانش آموزان  در مورد زندگی علامه حلی تحقیق کنند. و جلسه بعد به کلاس درس بیاورند.

طرح درس روزانه هدیه آسمانی پایه ششم درس دست در دست دوست

طرح درس روزانه هدیه آسمانی پایه ششم درس یکتا

طرح درس روزانه علوم پایه اول کتاب علوم درس بمخلوط ها

طرح درس روزانه علوم پایه اول ابتدایی کتاب علوم درس زمین خانه خاکی ما

طرح درس روزانه درس ماه رمضان سواد اموزی

طرح درس روزانه هدیه آسمانی پایه ششم کتاب هدیه آسمانی درس سیمای خوبان

طرح درس روزانه هدیه آسمانی پایه ششم کتاب هدیه آسمانی درس شتران با ایمان

دانش ,امام ,آموزان ,زمان ,عج ,درس ,دانش آموزان ,امام زمان ,زمان عج ,به صورت ,چه کسی ,دانش آموزان بگویند

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

باران باش و ببار نگو این کاسه ها از آن کیست Instagram fallow: teacher_fars در قرعه کشی ماهانه شرکت فرمایید گروه آموزشی مای پی تی ای (mypte) ترجمه یاب daastaneman دیوار مشهد گنجینه ناب ترین فایل ها نگارش انواع رزومه های انگلیسی تخصصی و حرفه ای تولیدی قابلمه گرانیتی ارزانی